Lidé, kteří dávají přednost používání textových zpráv před hovory, mají obvykle tyto 3 hlavní vlastnosti
19.06.2025 08:06Existuje několik velkých rozdílů mezi lidmi, kteří dávají přednost telefonování pomocí chytrých telefonů, a těmi, kteří dávají přednost psaní textových zpráv.
Podle nedávné studie společnosti YouGov se téměř 40 % majitelů chytrých telefonů při kontaktování svých blízkých spoléhá více na textové zprávy než na hovory. Toto číslo bývá vyšší u mladších respondentů, přičemž téměř 50 % respondentů ve věku 18–24 let uvedlo, že preferují tento způsob komunikace.
Už jsme slyšeli kritiku poukazující na lenost, neúctu, plachost nebo potíže, které někteří lidé mají s ústním vyjadřováním. Nicméně několik srovnávacích studií z webů jako Jobpal a PsychologyToday nás ujišťuje, že lidé, kteří dávají přednost používání textových zpráv před telefonními hovory, mají obecně několik pozitivních vlastností.Další skvělou vlastností lidí, kteří dávají přednost textovým zprávám před voláním, je, že jsou vynikající komunikátoři. A promyšlení! Když někdo pošle zprávu, věnuje více času přemýšlení o své odpovědi, a proto si slova vybírá pečlivěji, než kdyby telefonoval. Ve verbální konverzaci musíte obvykle reagovat rychle a přirozeně, takže na pečlivou volbu slov zbývá jen málo času.
Mezi vlastnosti zmiňované u lidí, kteří dávají přednost textovým zprávám před voláním, patří jejich ocenění soukromí. Tato informace by vás neměla příliš překvapovat, protože textové konverzace jsou obecně mnohem důvěrnější než telefonní hovory. U telefonních hovorů musíte mluvit uprostřed všech kolem vás – v kanceláři, ve veřejné dopravě, v obývacím pokoji – kteří pravděpodobně uslyší celý váš rozhovor. Pokud dáváte přednost textovým zprávám před voláním, mohlo by to znamenat, že si ceníte svého soukromí i soukromí ostatních.
———
Zpět